zondag 22 april 2012

Wat geef je aan een jongen van 12...

voor zijn plechtige communie?

Dat is een vraag waar ik toch eventjes mijn hoofd over gebroken heb.

Gisteren gingen we naar het plechtige communie-feest van het neefje van mijn wederhelft en je kan daar toch niet met lege handen aankomen (en gewoon geld geven vind ik zelf niet leuk).

Uiteindelijk besloot ik om eens een pennenzak te maken (dat heeft toch elke tiener nodig). Inspiratie vond ik hier en de gesofisticeerdere versie vond ik hier.

De neef is een voetballer en grote fan van Standard, dus ik besloot om een pennenzak te maken in de ploegkleuren (wit en rood). Ik zette er met tranferpapier ook een logo op van zijn favoriete ploeg, dat ik een beetje aanpaste met zijn eigen naam.
De voering is rood-met witte-bolletjes tafellaken van Ikea (leek me wel handig wanneer er een pen zou uitlekken).

Het eerste plan was om de gesofisticeerde versie te maken, maar na een hoop gezucht werd dit plan opgeborgen en werd het dan maar de simpelere versie (met vleugeltjes binnenin).

Dit werd het:
De pennenzak (later zag ik dat de rechterhoek nog niet volledig in vorm geduwd was, dus dat heb ik dan nog even snel gedaan voor het inpakken)

Het aangepaste logo

De rood-met-witte-bolletjes voering
In de pennenzak stak ik nog een potlood met een voetballetje eraan en een paar centjes (want ik veronderstel dat hij toch daar alleen écht blij mee zal zijn). Dat stak ik samen in een cadeautasje.
Et voilà:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...