donderdag 11 april 2013

Kleedjesfabriek

Hier kon je al lezen dat ik zelf een patroon voor een tricot-kleedje maakte. Ik had nog een voorraadje tricot in huis gehaald en besloot er ineens ook kleedjes van te maken.

Ik paste mijn patroon een beetje aan. Ik maakte ze voor allebei iets langer en schuinde het rokdeel van de oudste dochter iets meer uit voor een beetje meer zwier.

Net zoals vorige keer maakte ik ook voor onder elk kleedje een broekje.

En, het spijt me voor de vele foto's, maar zoals het een fabriek betaamt, werden er veel kleedje gemaakt, 3 per dochter, dus die moesten natuurlijk allemaal op foto.





Kleedje 1: Tricot MUS - Op het strand (design by Bora)
De oudste dochter:
De jongste dochter:

Kleedje 2: Tricot MUS - Bug's life (design by Bora)

De oudste dochter:
De jongste dochter:

Kleedje 3: Tricot Lillestof - Best friends (design by Bora)
Spontane zusterliefde
  De oudste dochter:

 De jongste dochter:

Mijn tricot kocht ik deze keer rechtstreeks bij haar. Ik was blij verrast, want ondanks het feit dat je met overschrijving moet betalen, zat mijn bestelling supersnel in de bus (dinsdagnamiddag besteld, vrijdag in huis), samen met een leuk extraatje!

Tot de volgende keer!

14 opmerkingen:

  1. O wat onwijs gaaf!! Heb hier ook 2 van die meisjes huppelen..én je inspireert me enorm..volgens mij ga ik zo heel snel een bestelling plaatsen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh dat was het soort kleedjes waar ik mij een ongeluk achter zocht toen ons meisjes klein waren
    Echt zomergevoel !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke jurkjes met super stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooh, ze zijn klaar voor beter weer !
    schoon, heel schoon en dan met die broekskes erbij....smelt!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wauw mooie productie in die fabriek!!!
    T wordt een leuke zomer met die kleedjes en broekjes... Als ik u was maakte ik nog t-shirtjes zonder mouwen die ze dan ook weer bij die schoon broekskes kunnen aandoen (nu ge toch zo goed bezig zijt)
    ;o)
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw knap die jurkjes en broekjes.
    En zo'n leuke kleuren..... goe bezig
    Grtjs Daisy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, super gaaf zeg!

    Heb je misschien een patroon van dit jurkje?
    Ik ben namelijk ook op zoek naar zo'n soort patroon voor mijn dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welke maat heeft je dochter? Ik heb het patroon namelijk zelf gemaakt en heb het dus enkel in deze 2 maten.
      Groetjes

      Verwijderen
    2. Ze gaat richting maat 86 nu.

      Verwijderen
    3. Oei, die heb ik (nog) niet gemaakt. Als ik er ooit in slaag om er nog eentje voor mijn petekindje te maken, zal ik aan jou denken.

      Verwijderen
    4. Het is al een poos geleden dat je dit hebt geplaatst maar heb je toevallig nog de patroontjes hiervan in maat 98/104/110?

      Groetjes Marieke

      Verwijderen
  8. Wauw wat een mooie kleedjes! Moest je het patroon hebben in maat 122 tem 140, dat zou echt super zijn !

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...