zondag 7 april 2013

Zeg roodkapjes, waar gaan julllie heen?

Voor de stofkeuze van deze kleedjes haalde ik inspiratie in de Ottobre van vorige zomer. Al de hele winter ben ik op zoek naar de roodkapjes-tricot, tot ik die onlangs ook vond.

Zoals je hier en hier kon lezen durfde ik er echter niet direct in knippen en besloot eerst nog maar en beetje te oefenen in goedkopere tricot.

Dan was er ook nog de zoektocht naar een goed patroon (wat ik dus niet vond). Uiteindelijk kocht ik een kleedje in de Zeeman, merkte dat het vééél te breed was, paste het aan en tekende mijn eigen patroon voor de oudste dochter. Voor de jongste dochter gebruikte ik een tricot-kleedje uit de kleerkast dat ik ook aanpaste.

Ziezo, mijn eerste echte patroon is een feit (alleen op die mouwen heb ik wel een beetje gesukkeld).

Om de draagbare periode nog een beetje te verlengen, maakte ik er ook nog een broekje onder (patroon haalde ik uit dit boekje).

En toen was het even wachten op het zonnetje, want zo'n zomerse kleedjes kan je toch niet binnen trekken hé! Gelukkig deed ze deze morgen goed haar best (en blij dat ze waren dat ze eindelijk hun zomerschoentjes eens mochten aandoen):




 De jongste dochter:


 De oudste dochter:


Tricot gekocht bij Lillestoff, design by Bora
Patroon: zelf getekend

Ik ben echt wel content van mijn patroon, zo volgen er (mits enkele aanpassingen) zeker nog!

Tot de volgende keer en geniet van het zonnetje!

9 opmerkingen:

  1. Wat een zalige kleedjes! Het draagcomfort ziet er maximaal uit, de roodkapjes combineren mooi met de paddenstoelen en het rode biesje. Sjiek dat je het patroon zelf hebt getekend! Ik vind het alvast stukken schoner dan de Rackerback Dress :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtjurkjes, heel erg mooi! Slim die broekjes eronder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. knap gedaan zeg, super!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super jurkjes met hele leuke stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Idd leuk! Zou je je patroon ook willen delen met ons? :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...