donderdag 22 november 2012

Slaap zacht lieve schat

De oudste dochter heeft hier nogal lang onze avonden bepaald met haar avondlijke gezangen. Niet bepaald gezellig, maar ondertussen (hout vasthouden) lijkt ze een beetje haar draai gevonden te hebben en is ons avondlijk duiveltje ineens veranderd in een engeltje.

Om dat te bekomen, werden er hier enkele maatregelen genomen.
Een eerste stap werd genomen, toen mijn zus voorstelde om een nestje voor haar te maken door ze in mijn borstvoedingskussen te laten slapen (was de wederhelft ook ineens tevreden dat hij van die worst in ons bed verlost was).

Ze slaapt nu ondertussen toch al een hele tijd met dat kussen, maar dat kussen was nog steeds gehuld in de saaie beige overtrek die ik er bij kreeg.
Nu dat ze eindelijk superflink gaat slapen, vond ik dat het wel eens tijd was voor een kindvriendelijker model. Eentje in leuke kleurtjes dat er makkelijker af geraakt en ook ineens een reserve-exemplaar, zodat het af en toe eens in de was kan.

Ik had nog wat stofjes van Ikea liggen en gebruikte die (mispak je niet, hier kruipt superveel stof in door de U-vorm.)
Ik gebruikte de oude overtrek als patroon voor de nieuwe en maakte ze met de overlock.
Je moest is zien hoe blij ze ermee was, ze bedankte mij op haar eigen vrolijke, spontane manier.
overtrek 1
 
overtrek 2

Nu ik er zo over nadenk, nadat ze het kussen kreeg, ging ze niet direct flink slapen. Dat gebeurde pas deze zomer, toen ze zelf besliste om zich om te draaien in haar bed, met haar hoofd aan het voeteinde, zodat ze de deur kon zien. (ik had het kunnen weten, want dat heb ik zelf ook).

Slaap zacht!

1 opmerking:

  1. Ooh leuke hoezen. Je wordt er spontaan vrolijk van.
    Hier ook niet zo'n goede slaapster ze is al 2j en 4 mnd en slaapt nog steeds niet door.
    Flink gaan slapen doet ze dan weer wel.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...