donderdag 13 december 2012

Tricot-trio

Wat een geluk dat ik mijn overlock-angst overwonnen heb. En ik waarschuw je, wie een roze-fobie heeft, kan best direct wegklikken.

Die oudste dochter van ons die groeit als kool. In september kocht ik haar een jogging-broek. En nu, zo'n 2 maand later is ze al te klein (en nee, ik heb ze niet te warm gewassen), dus besloot ik om zelf een nieuw gezellig thuisblijf-ensemble te maken.

Ik maakte een T-shirt (Ottobre 4/2012 - Fancy mix), legging (ottobre 4/2012 - Hopsis) en een sweatjurk (uit dit boekje), allemaal met stofjes die ik in het begin van mijn stoffen-verzamelwoede kocht op mijn allereerste stoffenspektakel (toen ik nog dacht dat tricot makkelijk was).

Die laarzen zijn echt nodig, want ofwel knipte ik een te kleine maat, ofwel is de legging 3kwart???
- gevolg: de legging is nogal kort voor in de winter



Voilà, ze is er blij mee en zegt dat het lekker warm is en zacht, dus missie geslaagd. Ermee buitenkomen is nog niet echt een optie, daarvoor moet er nog wat geoefend worden en moet ik eens leren om mijn streepjes recht te knippen.

Tot de volgende!

3 opmerkingen:

  1. Mooi!
    Ik ben nog altijd een beetje bang van tricot...
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die trui is inderdaad erg lekker warm...maak je die ook in maat 40 ;-)
    Tricot is inderdaad weer een vak apart, hoewel het ook nog scheelt welke variant je hebt. De ene is weer gladder dan de ander merk ik. Echt die gladde, grrrrr, die glijden steeds je naaimachine uit :-(

    Veel oefenplezier!
    Liefs,
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel oefenen met tricot, echt, na een tijdje gaat dat even goed als katoen en sta je er niet meer bij stil. Enne, van die laarsjes heeft Lilith de lage versie, die zijn leuk hé!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...