zaterdag 9 maart 2013

Potloden en andere cadeautjes

Deze middag mocht de oudste dochter nog eens naar een verjaardagsfeestje. Ik schoot vorige week dus al in gang.

Ik kocht namelijk een tijdje geleden bij Ikea een aantal  potloodkokers. Wat ik toen echter gezien had, was dat er op elk (mooi, houten) potlood, in het wit "Ikea family" gedrukt stond. Dat durfde ik toch niet cadeau te geven.
Na een beetje denkwerk, vond ik een oplossing. Wat als ik nu eens de jarige haar naam erop zette? Ik maakte (mini-)stencils met haar naam en na een aantal lagen acrylverf en glansvernis, was dit het resultaat:



Zo zagen de potloden er oorspronkelijk uit.
De potloden met de stencils
 De potloodkoker kreeg ook een sticker met haar naam


De potloodkoker verdween samen met nog wat spulletjes in een rugzak (je herkent het model waarschijnlijk wel)


 En die verdween op zijn beurt in een versierde cadeautas.
Hopelijk is ze er blij mee, de dochter was in ieder geval supercontent met het cadeautje dat ze mocht afgeven!

Nog een prettig weekend!

10 opmerkingen:

  1. Prachtig! Ik zou ook wel blij zijn met van die leuke gepersonaliseerde potloden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat een tof idee!!
    Seg hoe maak jij die stencils? Ze zijn zo fijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die heb ik gemaakt met mijn nieuwste machine, de silhouette cameo, een super-snijmachine . Zo fijn zou ik ze met de hand niet kunnen snijden (of misschien eentje, daarna zou de goetsing wel over zijn.) Ik gebruikte ook nietspeciaal stencil-vinyl (plakt een beetje, maar niet permanent).

      Verwijderen
    2. Ooh? Dat Kenia nog niet. Waar kun je zoiets kopen?
      Lijkt me een super uitvinding! Kun je er ook flockfolie mee snijdén?

      Verwijderen
    3. Je moet maar eens silhouette cameo ingeven in google. Je kan er vanalles mee snijden, inderdaad ook flockfolie. Ik wil je al wel verwittigen, het kost ook wel heel wat, maar werkt wel veel beter dan ik durfde hopen.

      Verwijderen
  3. Geweldig idee! Ben ook wel benieuwd naar die stencils!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw!!! Gaaf gedaan zeg! Orgineel cadeau!!!! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...