vrijdag 22 maart 2013

Racerback dress meets PJ

Vorige keer kon je lezen van mijn geëxperimenteer met tricot.

Nu staat er in het schoolreglement van mijn dochters toch dat ze altijd (ook bij heel mooi weer) mouwtjes moeten dragen, dus ging ik op zoek naar een patroon voor een tricot-kleedje met mouwtjes. Ik vond dat niet direct (toch niet gratis), dus probeerde ik het er zelf op te wagen.

Hier maakte ik pyjama-t-shirts die mooi aanpasten en die me dus wel geschikt leken om in een kleedje te transformeren.
Ik legde het patroon van de racerback dress (aangepast, dus 2 cm minder aan elke zijkant) op dat van de pyjama-t-shirt en maakte zo een nieuw patroon voor een tricot-jurk met mouwtjes .
Ik wou voorkomen dat het een slaapkleedje zou lijken, dus vooraan rimpelde ik het een beetje.



 Voor het afwerken van de naden probeerde ik eens een andere manier uit.
Zo deed ik het nog bij de racerback dress:
Op deze manier probeerde ik het nu (vraagt nog een beetje oefening, maar wel mooier afgewerkt vind ikzelf):

Ik voel het, het begint te lukken. Nog eventjes en ik durf de schaar in mijn mooie tricot te zetten!

Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...