maandag 22 oktober 2012

Amai, dat waren lekkere koekjes

Ik vond een tijdje geleden op Pinterest dit recept voor Nutella-banaan-koekjes. Een recept dat er voor de eerste keer na de buikgriep voor zorgde dat ik terug iets of wat zin kreeg in eten.

Dus werden deze koekjes, na wat rekenwerk, dit weekend gebakken. En zoals gedacht waren ze inderdaad superlekker.
Ik wil dit jou zeker niet onthouden en daarom volgt hieronder het aangepaste recept:

Banaan-Nutella-koekjes

Ingrediënten

  • 190 g bloem
  • 125 g suiker
  • 1/2 tl  bicarbonaat
  • 1/2 tl zout
  • 170 g boter
  • 2 grote, geplette, (over)rijpe bananen 
  • 1 ei
  • 150 g havermout
  • 85 g choco

Instructies

  1. De oven voorverwarmen op 200°c
  2. Zeef de bloem, suiker, bicarbonaat en zout samen in een grote kom. 
  3. Voeg de boter toe. 
  4. Klop de bananen en het ei eronder.
  5. Snij met een mes de choco door het deeg (niet helemaal mengen!)
  6. Laat met een lepel (of ijsschep) hoopjes op de ovenplaat vallen (met bakpapier). 
  7. Bak gedurende 8-10 minuten. 
Verschiet niet, het zijn redelijk zachte koekjes (ze deden me van textuur een beetje denken aan granny's), maar wel superlekker!

Groetjes en smakelijk hé!

2 opmerkingen:

  1. Ik hou van nutella en van banaan dus het klinkt heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt inderdaad heerlijk! Bedankt om de berekeningen te posen! Ik ga het meteen pinnen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...