dinsdag 30 oktober 2012

Een lekker warme winter

Ik snap nog altijd niet goed wat er gebeurde. Ik lag een paar dagen ziek in mijn bed en toen ik terug buitenkwam, was het ineens superkoud.
En ocharme die kindjes van mij, die bleven maar in hun zomerjaske naar school gaan.
En nog meer ocharme, in plaats van handschoenen, sjaals en mutsen te kopen, kocht hun moeder gewoon wat fleece-dekentjes, om die dan vervolgens helemaal te vergeten.

Maar door dat koude weer kwamen de ideeën dus helemaal terug en dankzij de herfstvakantie, was er zelfs tijd.

En zie: 2 dagen later was dit af:
 En aangezien ik 2 dochters heb, maakte ik alles in tweevoud (en in dezelfde kleuren, omdat ze toevallig allebei een paarse jas hebben)
 Zowel de muts, de sjaal en de handschoenen werden gebaseerd op de modellen uit dit boek (valt het op dat dit boek hier nogal in de smaak valt?), maar ik bracht enkele veranderingen aan.

1 laagje fleece leek mij nogal dunnetjes voor de handschoenen, dus kregen deze ook nog een fleece voering. Natuurlijk kregen ze ook nog een touw.
 De sjaal is een specialleke, der zit namelijk een gat in om het langste uiteinde door te steken, zodat hij niet geknoopt moet worden.
 En de muts werd er 1 met oortjes, op model ziet dat er zo uit.

Ik was zelfs zo slim om alles ineens van naam te voorzien (vorig jaar verloor de jongste dochter al na 1 dag een zelfgehaakte muts, niet iets dat ik graag opnieuw zou meemaken  :-(

Ziezo, ik denk dat mijn engeltjes geen kou gaan hebben deze winter en het is paars, dus ze zijn content.

Lekker warme groetjes !x

5 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Die oortjes, zo schattig...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh, hoe mooi! Die dochters van jou zullen geen kou lijden! Ik zit hier in dezelfde situatie! Fleecekes genoeg liggen voor muts en sjaal, en patroontje reeds uitgeknipt, maar terwijl jouw meisjes het al lekker warm hebben, moeten mijn jongens nog héél eventjes geduld hebben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi... dat paars met dat blauw.
    Dat boekje lijkt mij ook wel wat ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jouw dochtertjes zullen geen kou lijden. Heerlijk in fleece. Die oortjes zijn zoooo schattig!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...