vrijdag 1 februari 2013

César de logé

Een aantal weekends terug ging ik op vrijdagavond de oudste dochter van school halen. Nog meer dan anders stond ze me op te wachten met een smile tot achter haar oren. Groot nieuws: "César mag dit weekend komen logeren!". (César is de klasmuis die met alle kindjes afwisselend is een weekendje mee naar huis mag).

César kwam niet alleen, hij had een hele rugzak bij, vol met oude, vieze, niet meer zo fris uitziende (en riekende) kleertjes, die ook nog zowat allemaal twee keer te groot waren. Tijd dus voor mama om in actie te schieten. Ik begon vrijdagavond met het meest dringende: een pyjama.
Het stofje kocht ik vorig jaar op een stoffenspektakel en voor het patroon zocht ik mijn toevlucht tot "De poppen van tante Hilde". Die patroontjes moest ik enkel maar een beetje verbreden, de lengte was perfect. 

Voor ik hem maandagochtend terug naar school kon laten vertrekken, maakte ik ook nog een schooloutfit voor hem: een hemdje, een short met bretellen en een jasje uit fleece.



 Die kan er weer eventjes tegen en de dochter vertrok op maandag met een nog grotere smile terug naar school.

Prettig weekend!

4 opmerkingen:

  1. Die smile, daar kan ik in komen! Volgens mij had de juf er ook ene :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat leuk! Vandeweek gaan kijken op zoonlief's nieuwe school (het duurt gelukkig nog even voor hij erheen gaat). De juf presenteerde vol trots de logeerbeer (hmm, geloof dat iedere school wel een logeermaatje heeft). Misschien dat ik niet verder kom dan n mutsje voor de logee-to-be, maar ik ga je ideeën zeker onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...