zaterdag 23 februari 2013

Voor warmere nachten...

... zijn mijn kindjes sinds vandaag helemaal gesteld!

Gisterenavond begon ik aan een beetje bandwerk voor mijn 2 dochters: 4 pyjama's ging ik maken - 4 t-shirts en 4 shortjes.

De tricot kocht ik al een hele tijd geleden bij de Modecoupon (Sint-Niklaas), in totaal 3 meter voor 15 euro (de uiltjes zijn  helemaal op, maar van de anderen heb ik zelfs nog over).

Ik gebruikte dit patroon en het is zeker een aanrader als je zo'n fijne kindjes hebt als ik, anders kan je misschien beter een maatje groter nemen. Ik weet ook nog niet of er wel een pamperpoep in past, maar misschien is dat tegen dan wel niet meer nodig...









 Als je goed kijkt, zie je dat er geen twee dezelfde tussenzitten, maakte het bandwerk voor mij iets minder saai.

Voilà, ik ben vertrokken voor de lente/ zomer, er zal zeker nog wel wat volgen.

Ten slotte misschien nog een tip: tot gisteren kon mijn naaimachine geen tricot stikken, maar nu wél! En niet door een boventransportvoet te kopen, maar wel door andere naalden te kopen. Vroeger probeerde ik stretch-naalden, maar dit ging niet, dus de mevrouw van de naaimachinewinkel verkocht er mij andere, antistatische naalden (er staat "special" op het pakje) en plots ging het vanzelf.

Nog een prettig weekend!



4 opmerkingen:

  1. Merci voor de tip van de naalden
    Ga ik ook proberen
    Die pyamaatjes zijn geweldig
    Doet mij denken aan pasen lang geleden
    De klokken brachten bij ons ook altijd een slaapkleedje of pyamaatje
    Wij waren met vier meisjes en we hebben dan ook zo n fofo s met allemaal ons zomer pyamaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de tip van de naalden .Hier soms ook problemen met tricot...Dat zal zalig slapen zo mooie pyjama's!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die uiltjesstof, zo mooi! Ik denk dat ze de hele dag in hun pyjama gaan willen blijven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hoor. Ik zou zoiets alleen maar aandurven met een overlock, maar met een goede naald krijg je dus ook alles gedaan ;o)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...