dinsdag 5 februari 2013

Zielige trampoline

Tijdens de krokusvakantie maakte ik voor een juf van de kleuterschool een nieuwe overtrek voor de trampoline (ik vergat er natuurlijk een foto van te trekken).

Die juf liet dat aan de directrice zien en deze herinnerde zich nog zo een zielig trampoline-gevalletje dat ergens in een hoekje stond de verkommeren.

Ik kreeg dus van haar de vraag of ik voor die trampoline ook een overtrek kon maken, maar ze vond eigenlijk wel dat er mousse moest inzitten. Ik dus op zoek naar mousse en goede elastiek (want de oude hoes zat er niet meer bij). Een paar maanden later had ik alles bijeengeraapt en begon eraan.

Dit werd het resultaat (en nee, ze is niet overal even dik, want ik kreeg die mousse er niet goed in, de kindjes zullen op bepaalde plaatsjes dus nog zachter vallen). Ik dacht er deze keer nog net voor het vertrekken aan om een foto te trekken.

Het tafelzeil vond ik (zoals je waarschijnlijk wel al wist) bij Ikea.

Moest je eraan denken om zelf ook zo'n overtrek te maken, bedenk dan het volgende:

  • in tegenstelling tot wat je zou denken, kruipt er best veel materiaal in: 3 meter tafelzeil en mousse, wat het dus uiteindelijk redelijk duur maakt (tussen de 25 en de 30 euro). Ik vraag me af of je dat voor dat geld nergens op het internet vind.
  • mijn naaimachine heeft wel een beetje afgezien, 4 lagen tafelzeil, 2 elastieken en 2 lagen mousse doorstikken, dat was wel de moeite.
  • ze werd een heel weekend uitgetest door 2 uitgelaten dochters ("Joepie, een trampoline binnen in de winter!!!") en bleef toch heel, dus blijkbaar is het wel stevig. 
Tot de volgende keer!

2 opmerkingen:

  1. Ooh wat leuk!!
    inderdaad wel duur maar des te meer origineler :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, dat is wel heel mooi! (en waarschijnlijk zoveel fleuriger dan het originele hoesje)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...