woensdag 11 april 2012

Wat ik zoal allemaal gemaakt heb (3)

Hier volgt dan tenslotte wat ik eerder gemaakt heb, zodat ik vanaf nu iets minder uitgebreide berichtjes zal moeten posten :-).

Na die kleedjes, bloesjes en rokjes vond ik het stilaan tijd worden voor iets voor mezelf. Een tijdje geleden schafte ik mij dit boek aan:

Bij dit boek krijg je al het materiaal om de tas te maken die op de voorpagina staat (zelf vond ik het een oerlelijk stofje, maar om te oefenen leek het me wel handig, al die voorgeknipte lapjes).
Ik begon er dus vol spanning aan. Zou mijn machine wel door die dikke stof geraken? Ja hoor, geen probleem. Het eindresultaat trok ook nog op het origineel, maar het viel allemaal nogal klein uit. Ik denk niet dat er 1 moeder alles in dit kleine tasje gepropt krijgt.

Veel te kleine tas

Op zoek naar een grotere tas dus. Ik was meteen stapelverliefd op deze. Ik kocht het patroon hier en ging aan de slag met een paar oude, nog in de kast liggende en stof-vergarende Ikea-overtrekken. Het kostte mij heel wat werk en zweet en 1 keer moest ik een heel deel terug lostornen omdat blijkbaar mijn schouderband in mijn tas zat (en daar heb je natuurlijk niets aan). Maar uiteindelijk verscheen hij daar toch: mijn Boleo. Superduidelijke handleiding, ook voor beginners, al moet je wel je verstand er heel goed bijhouden. Spijtig genoeg nogal slappe stof (ondertussen zou ik toch een paar lagen verstevigen denk ik). Maar enfin, hier volgt het eindresultaat:



Voorlopig ga ik mijn tassen-avontuur hierbij laten. Volgende bericht: "Het paasvakantie-project" oftewel: "De zoektocht naar de ideale mama-tas". Tot dan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...